fredag 17. september 2010

Nest siste runde nå.....

Ja da sitter jeg her med munnen full av sugetabletter som skal stimulere spyttkjertler og forhindre tørr munn, de legemidlene er oppskrytt. Ikke smaker de særlig godt, og om jeg blir mindre tørr i munnen.... neppe.... Prøver nå å være i forkant slik at jeg slipper den opplevelsen jeg hadde sist med munnen full av munnsår. Så får vi se om denne "være i forkant" strategi funker. Formen er egentlig ganske rævva akkurat nå. Det verker i muskler og ledd på steder jeg ikke visste jeg hadde det. I tillegg har jeg noen tak i ryggen som kan minne om rier, dette fordi jeg har fått en sprøyte som skal stimulere beinmargen til produksjon av mere blodceller, slik at jeg skal slippe feber denne gangen. Og når beinmargen plutselig får beskjed om å jobbe litt ekstra kjennes det ut som rier i korsrygg og i bekkenet. Men nå er det nest siste gang. For hver dag som går er jeg nærmere en siste gang med disse bivirkningene som man blir trøtt og sliten av. Operasjonen blir en 29 okt. Så nå går det fortere enn jeg hadde forutsett. Deretter tar det 6 uker før jeg begynner med stråleterapi.
Men først må jeg komme gjennom helga og prøve å komme meg sånn nogenlunde på beina igjen i løpet av neste uke. Og når spyttkjertlene er stimulert tilstrekkelig og munnen ikke er så tørr, og alt smaker litt bedre, ja da blir det Fårikål... = o)
God helg!! Klems.

4 kommentarer:

  1. Uff! Det lyder skrekkelig!! Håper det går over så hurtig som mulig! Ha, ha, jeg kan huske "fårikålisnusi..." :) Klem fra Inger

    SvarSlett
  2. Du er tøff Anne Gro!
    Håper du kommer deg fort denne gangen!
    Tenker masse på deg!!

    SvarSlett
  3. Høres tøft ut ja, Anne Gro! men lyset i tunnelen er der nå da! Og fårikål er jo noe godt å vente på :) Jeg for min del har begynt å vente så smått på pinnekjøtt :) Tenker på deg, og følger med på bloggen, og ber. Klem monica

    SvarSlett
  4. Så godt å tenke på at det "bare" er en runde igjen - og at du kan få litt "fri" før operasjon og strålebehandling! Jamen er det tøffe tak, dette her, Anne-Gro! Takk for at vi får følge deg på bloggen gjennom både opp- og nedturer! God klem fra Hilde TS

    SvarSlett