torsdag 2. desember 2010

Kaldt, advent og stråler

Ogaå tipper gradestokken nedover og nedover og stopper når den passerer 22,23 eller 24 minus. Da er det kaldt da, både ute og inne... Kurt bærer ved og jeg fyrer og fyrer. Også er det spådd slik i nesten 2 uker til... Og da får en ikke vært ute. Hadde tenkt å passe på å komme meg ut å gå litt nå når jeg var ferdig med kurer, men når det er så kaldt, må jeg melde pass..... Jeg har endelig fått kranglet meg til drosje opp og ned fra stråleenheten, og når det er så kaldt er jeg glad det kommer noen med en varm bil å henter meg og kjører meg til og fra døra. Denne herligheten varer bare ut neste uke, så får jeg se om jeg klarer å krangle meg til noen uker til. Hadde jeg vært 70 år hadde dette ikke vært noe tema, men men. En må bare stå på krava....
Stråling er helt greit foreløbig. Er sliten og en del trøttere enn jeg har vært på en stund, men ellers merker jeg ikke så mye enda. Har ikke blitt sår i huden enda, men det kommer vel etterhvert... Men det får en ta etterhvert som det kommer...
Adventstida er over oss, og jeg prøver å nyte det så godt jeg kan. Her surrer julemusikken, og jeg tenner lys og koser meg når jeg kan. Nå skal julekortene distribueres, og julegavene er i boks. Kakene har bakermester snipp i Nannestad fikset for meg (mamma). Og glad er jeg for det. = o)
Nå lader jeg opp til litt bursdagsfeiring for ungene til helga. Det skal bli koslig å se familien igjen....
Klems... = )

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar