onsdag 12. januar 2011

Gått i hi....

Ja det kjennes nesten slik ut som om at jeg har gått i hi. Jeg har veldig vondt i huden min og orker knapt ha på meg klær, ergo jeg holder meg innendørs. Er en uke i mårra siden jeg var utenfor huset, bortsett fra en liten snartur til legen i går der jeg fikk influensavaksine.
Jeg var ikke klar over at strålingen bød på slike utfordringer i etterkant. Har du noengang vært solbrent? Det har jeg, skikkelig solbrent. Det skal jeg ikke klage på lengre, det er ingenting mot den forbrente huden jeg har i strålefeltet. Nå har den vært burgunderrød i litt over en uke, og nå begynner jeg å flasse. Jeg renser huden med saltvannsomslag flere ganger om dagen, og smører og smører og smører. Og ja det hjelper. Til og med Kurt bemerker at det ser bedre ut, og at jeg ikke klager slik jeg gjorde i helga, da kjentes det ut som ribbeina mine hadde knekt tvers av... Da er det lov å surve, for vondt var det! Så hovedmålet nå er å være i form til en Haldentur neste helg da jeg skal i 30 års lag.
Ulempen med å gå i hi, er at alle daglige gjøremål som henting og bringing av barn, og handling havner på Kurt. Samtidig er jeg veldig usosial...Også blir det dårlig med mosjon og frisk luft. Samtidig kan man bli hektet på de utroligste serier som går på Tv dagtid.... ;p Også har jeg uteblitt fra to timer hos min fantastisk flotte fysioterapeut, men det får jeg ta igjen til uka...
Fordelene er at man ikke får brukt så mye penger, eller bensin, og at man får spist noe av det man faktisk har i fryseren, og at man får tømt de merkeligste krukker man har stående med smertestillende og diverse hjelpende remedier fra medisinskapet...
;p
Men nå når det begynner å bli opp mot en uke skal jeg love at jeg begynner å kjenne på litt utbrytertrang, så er utålmodig på at denne huden skal leges.."Tiden leger alle sår.." Var det en som sa... Men når man faktisk venter på at huden skal leges tar det faktisk laaaang tid....
Nå er det oppussingsprogram på TV. Kanskje man kan få noe tips til nye gardiner eller noe... Og vi skal kose oss med vafler.
Klem fra mneg i hi....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar