tirsdag 25. januar 2011

Penicillin kur nr 2....

Ja så var det tid for en liten oppdatering på bloggen igjen. Fikk en melding for et par dager siden, og skjønte da at det var en stund siden jeg hadde skrevet noe her. Tenker vel at det ikke er så mange som er innom å leser her enda siden det ikke skjer så mye spennende med meg lengre....
Var hos legen igjen i dag (kommer til å få frikort fort ja..)og fikk ny penicillinkur. Forrige mandag ble jeg veldig dårlig på bare noen timer, og satt her og gråt av redsel for at det kunne være svineinfluensa. Sa til Kurt at det var synd at jeg hadde overlevd kreft visst jeg allikvel skulle dø av svineinfluensa... Sånn blir man vel når man har hatt en slik runde som jeg har hatt, og har litt i bagasjen om alvorlig sykdom. Kommer nok til å være litt hypokonder fremover tenker jeg...
Fikk penicillin mot halsbetennelse. Men har hanglet hele uka, og i går begynte jeg med vondt i hodet og i ansiktet. Kom inn hos legen i dag og fikk nye medisiner mot bihulebetennelse og halsbetennelse. Så da er det bare å holde sofaen et par dager til.... Er det noe jeg har blitt god på siste ukene så er det sofasliting. Men når en ikke orker annet, da får man bare ligge på sofaen da... Kroppen er vel såpass sliten at jeg er mottagelig for det som flyr rundt av bakterier.
Såret etter strålingen har leget seg fint nå, men det tok netsen tre uker før jeg hadde ordentlig med hud igjen der også. Jeg var ikke klar over at jeg skulle bli så sår i etterkant av behandlingen, og at det skulle oppleves slik. Men da kan jeg være med å forberede andre på det, og gi andre den informasjonen jeg skulle ønske jeg hadde fått.
Nå er det kø ved dataen her. Martin skal se noe på nett-tv. Han er 4 år, men veldig fingernem når det kommer til data.... utrolig hva disse barna får til...
Ha en fin uke, jeg skal ta det helt med ro og bare vente på at medisinene skal virke.
Klems = o)

1 kommentar:

  1. He he.. Du er no go :-)

    Det hadde virkelig vært synd om du hadde fått svineinfluensa ( og i hvertfall dødd) etter all sykdommen det siste året. Det er jo ikke morsomt å være så syk over lang tid, men man kan jo le litt av noen episoder i ettertid.

    Det er jo liksom nå at energien skal begynne å komme tilbake. Nå er det heldigvis vår i luften snart, og basillene har en tendens til å gå mer i hi. Så "keep the faith"!!

    Jeg er veldig takknemlig for at du er så flink til å informere. Ble helt kvitt sår i munnen under cellegift på grunn av dine gode råd :-)

    Håper du blir fort frisk, og totalt unngår svineinfluensaen!!

    Klem fra Vanja

    SvarSlett