torsdag 29. april 2010

Nok for i dag Kjære Gud.

Jeg har fått et dikt som er skrevet av en flott dame som jeg ble kjent med da jeg bodde i Afrika. Hennes beste kommentar var alltid "O herlega London". Min gode venn Anne har sendt meg dette diktet skrevet av Irene. Det ligger inne som kommentar til mitt forrige innlegg, men jeg synes det var så bra, det satte ord på mye av det jeg kjenner på om dagen så jeg vil legge det ut her.

NOK FOR I DAG KJÆRE GUD.

Eg ber`kje for heile veka Gud- for ukjente
dagar og år.
Men berre om dette eine- At nok for i dag eg får.
Nok kjærleik
Nok kraft
Nok styrke
Nok mot til å holde ut-
Berre dette eine-
Nok for i dag kjære Gud
Nok tolmod
Nok visdom
Nok glede-
Nok fred til å vente i tru
Berre om dette eine-
Nok for i dag , kjære Gud

Av Irene Kleppe Høgetveit.


Tusen takk Anne. Det var et flott og beskrivende dikt som jeg vil ta med meg videre!!

2 kommentarer:

  1. Det var fint :-)
    Fint å skrive det her på bloggen også, for da kan du ta det frem å lese det når du trenger det...
    Klem Tone

    SvarSlett
  2. :) Nydelig dikt!
    Og er det der uttrykket "herlige London" stammer fra?! Hehe, husker det var flittig brukt på Vestborg :)
    Klem igjen fra meg

    SvarSlett