fredag 21. mai 2010

Bad hair day.... eller no hair day.....

Ja da har jeg tatt håret..... En ny milepel. Begynte å løsne en del onsdag kveld, i går datt det av bare jeg tok fingrene gjennom håret. Så nå har jeg barbert bort resten. Og tro det eller ei, jeg ble faktisk ganske fin. Hadde trodd det skulle bli ille, men det ble det ikke. Jeg kler nesten å være uten hår... Har fått fikset parykken også så den ble mere meg. Da er det bare å bli fortrolig med den. Største forskjellen er at den er mørkere enn jeg var, og at jeg har lugg, men bortsett fra det er den ganske fin. Den klør litt, men jeg har allerede vært på butikken og handlet. Best å kaste seg ut i det med en gang enn å vente, da blir det mye verre og komme seg ut etterhvert.

Tirsdag skal jeg inn på sykehuset på Gjøvik å legge inn en VAP. Til dere som ikke vet hva det er så er det kort forklart en type ledning de legger inn i blodåra mi oppe på halesn like under kragebeinet sånn ca. Også legger de inn en dings som gjør at de bare kan koble cellegifta, og andre medisiner og stæsj rett på den slik at de slipper å stikke meg. Så da er jeg klar for ny runde med gift...
Men kjenner at det hjelper, puppen er mindre hoven, den har blitt mindre i størrelse, så en del av væsken og hevlesen som gjorde den stor er borte. Kan kjenne svulsten mye bedre nå, og da blir det lettere å måle den og se hvordan den minsker etterhvert. Johooooooo for det!!
Nå skal jeg støvsuge og rydde litt i heimen, også blir det verandakos resten av dagen.....
Ønsker alle mine bloggvenner en god Pinse!!! Jeg setter stor pris på dere alle sammen, alle mailene, og meldingene både her og der, det gir pågangsmot og styrke, så takk skal dere ha!!

5 kommentarer:

  1. Kjære Anne-Gro, jeg så tilfeldigvis at du hadde fått deg blogg og blei nysgjerrig.., så skjønte jeg jo dessverre fort hva som var på agendaen. Leit å høre at du er syk, Anne-Gro! Samtidig vil jeg si at det virker som om du har god en mestringsstrategi. Og; dette har vi god behandling for! På objektivt grunnlagt grunn til å være optimistisk! Virkelig! Virker som om du blir godt ivaretatt, bra, -si ifra hvis ikke..
    Stå på! Guds signing og tvi tvi :) klem ifra Margrethe ifra Sørumsand :)

    SvarSlett
  2. Einar hadde også VAP, det var så greit å slippe den stikkinga for hver gang gifta ble koblet på. Føyer meg inn i utsagnet over her; du har en god mestringsstrategi! Stå på i dagene framover, og lykke til på tirsdag. God pinsehelg fra oss.

    SvarSlett
  3. Lykke til, Anne-Gro! Tenker masse på deg. Klem fra Livo

    SvarSlett
  4. Du er tapper, Anne-Gro. Lykke til i kampen videre. Tenker på deg, kjekt å kunne følge med her på bloggen! Klem fra Synnøve

    SvarSlett
  5. Koselig å se både deg og ungene og brodern idag. Du har ingenting å bekymre deg om ang hår eller ikke hår. Du var kjempefin med lite hår og med tørkle eller hatt innimellom føler du deg ikke så naken på hodet. Dette går bra.
    Krysser fingre for VAPen, det blir bra å slippe stikking ,Skjønner veldig godt at de legger inn det.

    Klem Monica

    SvarSlett