fredag 7. mai 2010

Hjem kjære hjem!!

Da var jeg hemmat på Toten. Endelig, samtidig som veldig skummelt. Overlatt til meg selv nå... Men har fått masse telefonnummer og navn på mennesker jeg kan ringe om det er noe. Og masse informasjon, og da mener jeg masse.
I dag har jeg fått cellegift kuren eller "første kur" som vi også kaller det. Det gikk nesten helt smertefritt, stikker jo når de legger inn veneflon, men bortsett fra den så gikk det fint. Blir godt fulgt opp. Får en kontaktsykepleier å forholde meg til, hun bvar super koslig. Også gikk det rundt en søt dame med tralle og serverte drikke og diverse mat til sultne kvalme pasienter. Så det er mye service av alle slag. På onsdag kom det til og med en dame og lurte på om jeg var fornøyd med bildene som hang på veggen, for visst jeg ville kunne hun bytte de ut da hun hadde med seg andre. = )
Håret kommer til å bli borte i løpet av 14 dager = ( men har kjøpt meg en fin parykk = ) Så får man ta det som kommer. Tror ikke man er forberedt på det før man står der med bart hode...
Henriette begynte å le da jeg sa det i dag, også pekte hun på meg og lurte hun på om jeg kom til å bli skalla...Fikk med et par bøker til ungene fra kreftforeningen, så etter å ha lest den om Kjemomannen Kaspar og jakten på de sure kreftcellene skjønte hun det bedre = )
Jeg er sliten, trøtt og kvalm, og lengter etter å sove i egen seng.
Ble en liten oppdatering i hvertfall, har ikk fåtrt svar på skjellettprøve enda, så det tar vi til uka. Nå skal jeg gå å legge meg. Det skal bli godt.
Klems

5 kommentarer:

  1. Tror meldinga mi ble borte...Du er iallefall tøff, vennen! Stå på! men først...:sov godt og trygt i senga di
    Klem Monica V

    SvarSlett
  2. Godt at behandlinga er igang! Med passelige mengder sjølironi og en overdose galgenhumor kommer dette til å gå veien.! Så får du be om å få litt tran intravenøst for å dempe 'vårslappheta'. Da smaker'n ikke så transk :) Flytende ginseng smaker derimot riktig godt. Bare ikke ta for store doser, for da kommer du til å fly rundt huset med gressklipper om natta pga opphopning av energi. Alt med måte, vet du! Mass lykke til. DIN kamp er VÅR kamp ! Klem fra mamma :)

    SvarSlett
  3. Det er så godt å vite at nå er du i gang med behandlingen og ett skritt nærmerer å bli frisk :-)
    Håper du kommer deg fort etter "første kur" og at energien kommer sigende tilbake...MEN du har lov å væres sliten så lenge du vil, for dette er nok en påkjenning på kroppen..og alle rundt deg har forståelse for det...så bare ligg i senga og på sofaen så lenge du vil og slapp av MASSE!!! vi andre fikser resten rundt deg.
    DU, du skal bare bli frisk du!!!!
    Vi heier på deg :-) Som mamma sier det så bra: DIN kamp er VÅR kamp.
    Vi ber for deg hver dag og tenker masse på dere alle 4.
    Glad i deg søss :-) Klem fra Tone (Morten og Sara Othilie sender klemmer de også )
    SOV GODT I JESU NAVN, i din egen store deilige seng!!! AMEN.

    SvarSlett
  4. Kjære Anne-Gro!
    Sender deg mange varme tanker i den vanskelige tiden du og dine er igjenom. Ønsker deg masse lykke til fremover. Dette skal du klare:)
    Mange klemmer fra Linda S B.

    SvarSlett
  5. Godt du er kommet i gang Anne-Gro - kjedelig du mister håret, men det kommer heldigvis tilbake når du er ferdig :)
    Så nå er du kommet hjem :) Deilig :) Jeg hadde faktisk tenk å spørre deg om du var på Radiumen på mandag, for da skulle jeg ha sikki innom deg etter eksamen. Men da får jeg heller komme å besøke deg hjemme en dag.
    Lykke til med tilvenningen av å ikke ha hår - det er nok tøft, så jeg føler med deg. Ha en fin kveld og helg der hjemme og kos deg med mann og barn :) Ber for deg! Klem Bjørg :)

    SvarSlett