fredag 19. november 2010

Good news folkens....= o)

På tide å dele disse gode nyhetene med dere alle nå synes jeg. Var på kontroll på Radiumhospitalet tirsdag. Fikk da høre svarene etter at de har sett på det legen har operert bort. De fant ikke spor av kreftceller igjen i det som er fjernet under armen. I brystet var det en del arrvev, det vil se at svuksten har lagt fra seg noen visittkort i strukturen slik at de så at den hadde vært der, men det var minimalt igjen av kreftceller der også. Kirurgen sa at de så slike positive resultater, men at det hørte med til sjeldenheten. Så jeg hadde hatt VELDIG god effekt av cellegifta, også trodde han at det også skyldtes at jeg er blid og positiv. = o) = o) Jeg kunne ikke fått bedre nyheter!!!!!! Og det gjør meg varm om hjertet hver gang jeg tenker på at jeg nå er fri for kreft. Og jeg håper det er for bestandig. Jeg vet at det kan ingen garantere, men at det er lov å håpe. Keg har kjempet og jeg har vunnet!!
Nå er det stråling som gjelder. Jeg er ferdig tatovert og markert med tusj, og starter opp med stråling på onsdag. Ja de tatoverer små merker i huden, også tegner de med tusj slik at de finner igjen strålefeltet hver gang. Så får ikke lov til å vaske bort strekene, men de sitter godt, så det er nok ingen fare.
Strålinga gir bivirkniger som sår hud, og at man blir trøtt og sliten. Men mange av oss som har hatt tøff cellegiftbehandling opplever at man finner igjen seg selv litt fordi man hele tiden blir kvitt mer og mer av cellegiften. Jeg tar en dag av gangen også får vi bare se hvordan det går. Litt rart å nå forholde seg til et nytt sted og nye mennesker. Men stråleenheten er et koslig sted, så det skal nok gå greit. Er ferdig den 28 des. Så får vi bare glede oss til et flott 2011, for det MÅ bli bedre enn 2010.
Kurt barberte hodet mitt i stad. Nå har de kalt meg for Pål Bang Hansen siden helga. De synes viss jeg ligner på han. ; ) Hadde en del stive tuster som stod i alle retninger. Så nå er de barbert bort og man kan håpe på at det kommer igjen ordentlig hår snart og litt mer jevnt enn det som var.
Jeg og Henriette har vært på shopping i dag. Ble en del nye klær. Hun fikk penger til bursdagen og var innstilt på å handle klær. Ble mye fint! Også kjøpte vi filmen om Blåfjell som vi var å så på kino føre jul i fjor. Den er så fin, og har så fin musikk. Jeg har årøvd å holde igjen på Julemusikken, men nå klarer jeg det ikke lengre. I mårra blir det julemusikk og stemning i heimen. Vi går en magisk og fin tid i møte, og den er jeg innstillt på å nyte i fulle drag sammen med venner og familie. Det verste er over og nå kan vi se fremover mot en flott Desember, vinter og et godt nytt år i møte.
Ta vare på dere selv og hverandre. Stor klem fra ei som er i skikkelig julestemining!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar