torsdag 4. november 2010

Ja, da er vel mye gjort så langt....

Så var operasjonen over. Her sitter jeg da med litt vondt her og der, og en pupp mindre. Har mest vondt under armen. Skal til sykehuset på Hamar å tappe ut en del væske i mårra. Har hopet seg opp en del væske der lymfeknutene har vært, kroppen vet vel ikke helt hvor den skal gjøre av all denne væsken som nå blir til overs. Var visst vanlig å tappe både to og tre ganger. En fantastisk sykepleier på Radiumen prøvde å få meg inn både her og der slik at jeg skulle slippe å reise så langt for å få gjort dette. Og de på Hamar kunne hjelpe meg. Så da blir det en Hamar tur i mårra.

Ellers gikk operasjonen bra, kirurgen var fornøyd, og sa at nå hadde jeg nådd bunnen, og fra nå av ville det bare gå oppover. Så da satser jeg på det. Starter vel opp med stråling i slutten av måneden.

Ellers er det jo dette med utseende. Man føler jo at man har fått pukkelryggen foran på et vis. Blir veldig skakt å rart. Det er jeg som tenker mest over dette, men så er det da kroppen min også. Fantomsmerter er rare greier, og vondt gjør det også.Jeg tar meg ofte til puppen da det plutselig gjør vondt... men der er det ikke noe. Rare greier... Jeg føler meg litt rar og annerledes, men det har aldri vært noe alternativ, så en må bare tenke positivt, og tenke på at man nå kan kalle seg kreftfri, så og si. De stråler jo for å være helt sikre på at alt er borte, og det skal jeg jo være glad for!un skulle fjerne beient sitt i mårra, og da tenkte jeg at en pupp er trossalt bare en pupp.
Fått en pupp av vatt som jeg skal bruke nå til såret har grodd. Har sting fra midt på brystbeinet til midt under armen, så han har sydd en del. Ordentlig protese får jeg om et par uker når jeg er innover til etterkontroll. Den blir litt mer naturtro enn den jeg har nå. Henriette så at jeg brukte den i dag, har ikke orket før nå. Så da jeg tok av meg jakka da vi kom inn døra sier hun " Oi mamma bruker du lekepuppen din?? Den er litt mindre da, men det gjør ikke no". Men hun var den eneste som så det. Så da legger jeg nok mere i det jeg enn hva andre gjør....
Nå får jeg ta kvelden, spent på morgendagen.
Ønsker dere en god helg.
Klems = )

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar